Friday, November 19, 2010

NARAWI RASHIDI BERKATA

Pengarah Muzik dan Nyanyian Projek Teater Muzikal Darulhana telah menghantar komentar di bawah ini melalui Facebook.

Rangka muzik2 Darul Hana dah ada, cuma belum proses rakaman. Terdapat beberapa lagu atau irama adalah ciptaan baru namun akan mengekalkan elemen muzik2 melayu.

Tak tahu lagi mana nak cari dana untuk membiayai rakaman?

Biasalah...muzik, melibatkan kos studio, sessionist dan lain-lain. Tapi saya nak cadangkan Soundtrack dibuat sebaik mungkin agar kualiti persembahan menyerlah.

Dan muzik tersebut kita boleh di "CD" kan dan dijual pada pementasan tersebut nanti. Mungkin hasil jualannya akan sedikit sebanyak dapat membantu menanggung kos pementasan atau kos rakaman itu sendiri.


5 comments:

  1. Insyaallah, latihan akan datang, saya akan "nyengok" dan berbincang dengan team Darulhana perihal muzik.Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. x sabar menunggu kehadiran Darul Hana

    ReplyDelete
  3. .....dan x sabar menanti NRCD menyeng0k Pentas Darul Hana

    ReplyDelete
  4. hahaha...Bang Hashim, sekedar ingin bersama anak anak seni. Selama tok terlalu berada dlm industri muzik komersial, mungkin dah tiba masanya menyumbang bersama rakan2 lain dlm pementasan untuk masyarakat. Moga karya muzik saya yang seadanya dapat diterima dalam pementasan tersebut.

    ReplyDelete
  5. Hari ini, petang tadi dari jam 1.30 sampai jam 5.30 ptg, kami dah buat rakaman lagu2 darulhana. Alhamdullillah selesai, mungkin besok malam dah boleh digunakan. Turut membantu dlm rakaman, selain Jalot, Marlia, Lisdawati, Doremon....Pak Nor Arbi dan Suzan SCV pun ada.

    ReplyDelete