Tuesday, November 9, 2010

KASSIM DAUD TERKILAN?


Tokoh teater yang pernah berlakon filem dan drama televisyen diam membisu apabila tidak diperuntukkan sebarang watak di dalam agihan peranan di dalam pementasan Teater Muzikal Darulhana, semalam.

Sumber daripada urus setia mengatakan di dalam pementasan itu tiada watak yang sesuai untuk pelakon handalan yang berusia hampir 70 tahun itu.

Pihak urus setia pula menjelaskan yang KK Tuan Haji Kassim akan diberi peranan penting di dalam penerbitan teater itu. Bukan tidak digunakan, kata mereka yang berkenaan, tapi dirasakan tenaganya lebih digunakan di belakang pentas.

Betulklah Tuan Haji. Kali ini Tuan Haji diminta menggunakan pengalaman unttuk memastikan kelicinan perjalanan projek besar itu.

4 comments:

  1. saya tidak fikir tuan haji kk kassim akan berkecil hati. sebagai pelakon berpengalaman dan otai, beliau tentu sedar kalau tidak ada watak yang sesuai, beliau tidak akan terllibat sebagai pelkon. benar, mungkin tanggungjawab lain lebih sesuai. apapun, syabas tuan haji atas stamina yang tidak pernah kunjung padam.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Tuan RAK. Kitav alu-alukan pandangan orang ramai terhadap blog ini, dan kita mahu menarik seramai mungkin mengikutinya kerana ia diwujudkan khas untuk menyiarkan berita mengenai seni dan seniman Sarawak.

    ReplyDelete
  3. Satu bersyukur disebabkan berita kecil dalam blog ini KK Haji Kassim Daud lalu berminat nak membaca dan bersusah payah menelefon saya untuk mengunjungi blog ini. Setelah saya bercakap dengan anaknya maka dia membaca sendiri berita kecil ini dan mengucapkan terima atas. Bagus, katanya, usaha ini diteruskan. Terima kasih Tuan Haji.

    ReplyDelete
  4. Kekanda KK Hj Kassim Daud ku kenali & dekati sekitar akhir 70han. Org kuat RUSDA, sedangkan aku & Bg Ali Mohamad waktu itu amat mencemburui kekuatan mainannya .....pernah kami adik beradik bersaing berebut tempat lwn RUSDA dPesta Drama ....hehehe kami kumpulan kerdil (Sri Merah) kotorkan lantai pentas Tapian Gelanggang dgn darah oce2, sedangkan Kekanda Hj Kassim & geng dari RUSDA gah dgn drama yg mantap Hipokrit
    ....apapun waktu itu kami tidak hipokrit, dan ......sampai sekarang kita SUNGGUH2 ingin mendekati Kekanda Hj Kassim & geng, cari-tambah ilmu tanpa noktah
    ....sesungguhnya inilah akademi ku

    ReplyDelete